Šarnyrai yra automobilio pakabos dalis, kuri jungia vairo lankstus su kontrolės atramomis. Šarnyras iš esmės yra lankstus kamuoliukas ir lizdas, kuris leidžia judėti pakabai ir tuo pačiu suktis ratams. Automobiliai ir sunkvežimiai be atraminės pakabos paprastai turi keturis šarnyrus (po vieną aukščiau ir žemiau kiekvienoje pusėje). Automobiliai ir mikroautobusai su atramine pakaba turi tik du šarnyrus (po vieną šarnyrą žemai kiekvienoje pusėje). Kai kurie automobiliai su priekiniais varančiaisiais ratais šarnyrus turi ir galinėje pakabos vietoje.
Kaip ir bet kuris kitas pakabos komponentas, šarnyrai su laiku susidėvi ir atsilaisvina. Per didelis šarnyro laisvumas gali paveikti ratų lygiuotę ir pagreitinti padangų susidėvėjimą. Taip pat gali sukelti ir pakabos triukšmą (paprastai smūgiuojantį garsą, kai važiuojama nelygiu keliu). Nedelskite su šarnyrų gedimais, nes jei jie yra atsilaisvinę, automobilis gali prarasti kontrolę ir Jums gali iškilti pavojus.
Kol šarnyrai yra pasislėpę po automobiliu, mes jų papraščiausiai nepastebime ir nežinome kokios būklės jie yra, kol neiškyla rimtų sunkumų. Yra tam tikrų požymių, kurie gali reikšti, kad automobilio šarnyrai yra susidėvėję (tačiau šie požymiai gali reikšti ir visai kitus automobilio gedimus):
-
Trukčiojantys smūginiai garsai, sklindantys iš automobilio kampų.
-
Per didelis vairo laisvumas arba atvirkščiai – sustingimas, nejudėjimas.
-
Netolygus ratų judėjimas.
Šarnyrai yra tikrinami prieš juos sutepant. Patikrinti juos yra gana nesunku, tačiau šarnyrų tipų yra pačių įvairiausių ir patikros būdai visi skiriasi. O tą geriau yra patikėti profesionalams.
Visi šarnyrai, kurie viršija transporto priemonės gamintojo didžiausią leistiną nusidėvėjimą, turi būti pakeisti. Kuo didesnis nusidėvėjimas – tuo greičiau šarnyrai keičiami. Paprastai, jei vienas šarnyras yra susidėvėjęs, tai susidėvėjęs bus ir kitas, todėl keitimas vyksta pilna komplektacija. Pakeisti šarnyrus nėra itin lengvas darbas, nes viskas priklauso nuo automobilio amžiaus ir dizaino.